top of page

Acuzații grave la adresa vămii române

Un jurnalist de investigații acuză autoritățile vamale din zona de centru–vest că sunt în complicitate cu grupări infracționale de evaziune fiscală pe filiera Serbia-Austria-Ungaria și dă indicații prețioase premierului legate de ce trebuie făcut la vamă.

ree


Gandul.ro face un rezumat al acestui articol care se vrea a fi unul senzațional.


,,Rusia are poarta descuiată dinspre România pe la granița de Vest, „pe filieră Serbia-Austria-Ungaria, pe unde firma NAFTA INDUSTRIJA SRBIJE(NIS) transferă carburanți, fără biocomponent, cu autocisternele, în România, fără să fie controlate și să le oprească pentru neconformitate. Peste 100 de autocisterne au intrat în ultima lună, din Serbia în România, fără ca acestea să fie controlate de autoritățile din România” afirmă ziaristul Liviu Alexa.

„Banii cuveniți bugetului de stat (accize și TVA) sunt lăsați intenționat să circule negarantați pe lanțurile de comercializare, care folosesc firme “bidon” cu comportament fiscal ilicit pentru a evaziona miliarde anual.

Aceste firme devin inactive fiscal sau sunt preluate de străini, iar restul companiilor de pe lanț sunt protejate și nu sunt introduse în dosarele penale (deși ar trebui să raspundă în solidar pentru recuperarea prejudiciilor).

Firmele “bidon” acumulează taxe de plată, vând produsele sub prețurile de achiziție către firmele “agreate” – alea menționate mai sus, iar apoi prin tranzacții scriptice și plăți disimulate transferă bani cuveniți ca taxe la bugetul de stat pe filiere de spălare de bani unde li se pierde urma”, mai scrie strictsecret.com

Propunerile ziaristului pentru lupta vămii cu evazioniștii:

·       Să schimbe toate conducerile regionalelor și birourilor vamale, nu prin rotirea internă a funcționarilor vamali, ci prin proceduri deschise care să permită modificarea în profunzime a sistemului.

·       Să dispună modificarea structurii de organizare a instituției și digitalizarea completă a sistemului de control pentru toate transporturile de marfă – rutier, feroviar, naval.

·       Să ordone Ministerului de Finanțe să pună la dispoziția Autorității Vamale Române resursă umană, atât din cadrul ANAF, care sunt foarte bine pregătiți, dar și din cadrul ministerului, pentru a asigura modificarea structurilor de conducere și destructurarea clanurilor mafiote din structurile teritoriale ale vămii.

·       Să ordone ANAF și Vămii Române să constituie echipe mixte de control, și TOATE antrepozitele fiscale și vamale să între într-un proces de reautorizare pe trei piloni:

-        evaluarea beneficiarului real al companiei

-        solvabilitatea fiscală a companiei

-        introducerea garanțiilor pentru autorizarea antrepozitelor pentru toate companiile noi, sau cele cu risc fiscal.

·       Să ceară imperativ și cu termen fix Autorității Vamale Române și ANAF să evalueze de urgență toate autorizațiile de antrepozit și transparentizarea completă a listei acestor entități – inclusiv cu tipurile de produse pentru care s-a emis autorizația de antrepozit.

·       Să ceară noii conduceri a AVR un plan de măsuri pentru a controla activitatea regionalelor și birourilor vamale.

·       Să ordone instalarea de urgență a unui scanner pentru transportul de marfă Moravița.

·       Să ordone AVR implementarea de URGENȚĂ a scannerelor auto la nivelul tuturor punctelor vamale.

·       Să ceară sprijinul MAI și structurilor de forță pentru destructurarea tranzitului fictiv de carburanți prin frontierele cu Ucraina (autocisterne ies din România, declarând marfă la export și intră în România pline, declarând că se întorc după descărcarea în Ucraina – de ce nu se face cântărirea fiecărei cisterne care intră/iese?).

·       Să stopeze importul de produse sub denumirea second-hand, în fapt deșeuri, importuri de carburanți proveniți din țiței rusesc .

·       Să ceară verificarea celei mai recente ciordeli care se face cu e-sigiliul pentru tranzitul de carburanți pe teritoriul României din Bulgaria și Serbia spre Ucraina! Fenomenul a luat amploare în ultimele 12 luni și constant sute de cisterne “tranzitează” România fără ca nimeni să le controleze, în timp ce marfa, scutită de accize și TVA, este vândută pe teritoriul României fără acte.

·       Să ceară SRI și ANAF să verifice importurile de produse sub embargo – e vorba de țiței rusesc redenumit. De ce nu se face analiză crude oil assay la importul vapoarelor de țiței – unica analiză care poate arăta originea reală a țițeiului?”



21.09.2025


 
 
 

Comments


bottom of page